Betalningar

Här hittar du de vanligaste frågorna som ställts till Kundservice. Klicka på frågan för att läsa svaret. Om du inte hittar svaret på din fråga här, kontakta då vår kundservice så hjälper vi dig.

    1. Vad är kostnaden för frakt och porto?

      Du betalar bara ett frakt och porto, för närvarande 41 kr, oavsett hur många böcker du beställer vid ett och samma tillfälle. Du tjänar alltså på att beställa fler böcker samtidigt.

    2. Får jag betala frakt och porto en gång till, om något i min beställning är tillfälligt slut?

      Om någon bok blir försenad delar vi upp din order så att inte hela beställningen drabbas av förseningen. Självklart står vi för det extra portot.

    3. Hur betalar jag mina böcker?

      Med varje bokleverans följer en faktura. Du har 20 dagar på dig att betala. För att betala med kontokort, se nedan.

    4. Hur gör jag för att betala med kontokort?

      Lägg de önskade artiklarna i varukorgen och gå till kassan. I steg 2 väljer du betalningssätt Kontokort. När du har bekräftat dina leveransuppgifter skickas du till vår betalningspartner DIBS där du genomför betalningen. Vi använder oss av 3D-Secure. 

    5. Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?

      Då kommer vi skicka en påminnelse till dig. Det tillkommer en lagstadgad avgift på f.n. 60 kr per påminnelsetillfälle. Betalas inte påminnelsen i tid överlämnas fakturan till Inkasso och då tillkommer en inkassoavgift på 180 kr.

    6. Vad har ni för kontouppgifter?

      Vårt bankgironummer är 843-3476. Om du betalar via din internetbank, glöm inte att ange OCR-numret som står på fakturan. Under Min orderhistorik kan du hitta belopp, OCRnummer mm. för din faktura.

       

    7. Jag har tappat bort min faktura

      Logga in på bonniersbokklubb.se och klicka på Mina sidor och därefter på Min orderhistorik. Där hittar du alla dina ordrar med tillhörande information såsom OCRnummer mm.

    8. Återbetalning

      Om du har reklamerat ditt köp på riktiga grunder återbetalar vi dig senast inom 14 dagar.

      Se Ångerrätt & Reklamation nedan hur du gör för att reklamera en bok.

      Önskar du betala med ett tillgodo, kontakta kundservice så hjälper vi dig.