Ångerrätt & reklamation

Här hittar du de vanligaste frågorna som ställts till Kundservice. Klicka på frågan för att läsa svaret. Om du inte hittar svaret på din fråga här, kontakta då vår kundservice så hjälper vi dig.

    1. Kan jag returnera ett köp som jag har ångrat?

      Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. 

      Du lämnar in försändelsen på ett ombud, det tillkommer där ett returporto som är baserat på vikt.
      Returen ska innehålla information om fakturanummer, produkt, ditt medlemsnummer, namn och adress. Skicka därför alltid med fakturan tillsammans med din retur. Alternativt den ifyllda Ångerrättsblanketten (du kan ladda ner den här).

      Vill du endast returnera delar av din beställning drar du av värdet från det du returnerar och betalar återstående belopp inklusive ev. frakt och porto som framgår av fakturan. Har du betalat med kort återförs summan så snart returen registrerats hos oss. Har du betalt med faktura, hör av dig till kundservice för återbetalning/tillgodo. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

      Du skickar böckerna till vårt lager på adress: 

      Bonniers Bokklubb

      Speed Logistic i Stockholm

      190 80 Rosersberg

      Du ansvarar för att varan kommer i retur till oss. När du returnerar en vara är du också ansvarig för ev. värdeminskning som uppkommit på produkten, t.ex. pga. skada. Har en värdeminskning uppkommit kan du bli ersättningsskyldig för den. 

    2. Jag har glömt att avbeställa månadens utvalda bok, kan jag returnera den?

      Du har full returrätt inom 14 dagar på allt du beställer från oss. Läs mer under Kan jag returnera ett köp som jag ångrat här ovanför.

    3. Min leverans var skadad eller felaktig - hur gör jag?

      Om leveransen är felaktig, kraftigt försenad eller om varan är skadad, gör du en reklamation till kundservice via e-post eller på telefon. Kundservice ger dig då en fri returkod, som du anger direkt på paketet när du skickar tillbaka den felaktiga/skadade varan till oss. Vi skickar såklart en ny vara om du så önskar alternativt ersätter dig för erlagd betalning. Har du betalat med kort återförs summan så snart returen registrerats hos oss. Har du betalt med faktura, hör av dig till kundservice för återbetalning/tillgodo. Reklamation ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid. Har du upptäckt ett fel precis innan tre år har gått så har du ytterligare två månader på dig att reklamera.

      Kontakt sker med Bonniers Bokklubbs kundservice via e-post: kundservice@bonniersbokklubb.se eller telefon på nummer 08-696 87 80.

      Postadress:

      Bonniers Bokklubb
      Sveavägen 56
      111 34 Stockholm

    4. Vad händer om jag inte hämtar ut mina varor på utlämningsstället?

      Om varan går i retur på grund av att du inte hämtat ut paket innebär detta extra kostnader för oss i form av administration och fraktavgifter.

      Vi förbehåller oss därför rätten att debitera en så kallad postvänd retur med för närvarande 149 kr.

      Har du ångrat dit köp? Läs mer om hur du går till väga under ”Kan jag returnera ett köp som jag ångrar”.

    5. Tvist

      Bonniers Bokklubb är Trygg e-handel certifierade. Vi följer alltid ARNs rekommendationer. Om d

      Vill du kontakta ARN så är deras adress:

      Allmänna reklamationsnämnden
      Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm 
      http://www.arn.se

      Vid tvist kan man som kund också använda sig av europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning: https://ec.europa.eu/consumers/odr/