Medlemsfrågor

I flera olika undersökningar som vi gör löpande under året är det vi som undrar och ni som svarar. Vi skickar både ut enkäter och har djupintervjuer och fokusgrupper där vi nyfiket undrar hur ni upplever Bonniers bokklubb och det värde vi är så angelägna om att ge er som medlemmar. Ert engagemang är så otroligt fint och vi vill verkligen säga ett stort TACK för det!

I samband med dessa undersökningar får vi också en del frågor från er, frågor som vi har gjort vårt yttersta att besvara här nedan. Har du fler frågor som du inte får svar på här nedan eller under frågor och svar (länka dit) är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice (länka till de uppgifterna)

Återigen, tack för ert engagemang!

 

Utbud och urval:

Varför är det så mycket deckare i tidningen?

Vi förstår verkligen att det ibland kan kännas som mycket deckare! Böckerna vi har med i tidningen speglar utgivningen och det ges idag ut väldigt mycket deckare. Vi vet också att många tycker om att läsa den typen av böcker, bland er medlemmar är det 73% som läser deckare. Men vi försöker alltid hitta alternativböcker i andra genrer, och lyfta en härlig blandning av böcker som ska tilltala olika typer av läsare. Även deckarfantasterna behöver omväxling!

Varför har ni inte mer pocketböcker?

Vi fokuserar på att presentera nyheter och pocketutgåvan kommer några månader senare. Men vi har på senaste tiden ökat antalet pockettitlar i vårt utbud, och vi har oftast med tidigare böcker i en serie som pocket.

Varför har ni så mycket andra artiklar än böcker?

Böcker är såklart det allra viktigaste i bokklubben! Vi vet dock att många medlemmar uppskattar att vi även har annat i vårt utbud, där man t.ex. kan hitta prylar för hus och hem eller presenter. Därför vill vi som en medlemsförmån kunna erbjuda er dessa produkter till riktigt bra priser. Om du inte är intresserad av dessa artiklar kan du enkelt bläddra vidare. 😊

Jag tycker att det är svårt att hitta ljudböckerna nu.

På hemsidan finns alla ljudböckerna samlade på en sida (www.bonniersbokklubb.se/ljud). Varje månad skickar vi nyhetsmejl med de senaste ljudböckerna på skiva. I tidningen finns alltid ljudboken med vid respektive titel, om det finns en. På svarskortet ser du också en överskådlig lista med alla de senaste ljudbokstipsen samt några utvalda från hemsidan. Inom kort kommer också de böcker som finns i ljudboksformat få en markering i tidningen så att det ska vara lätt att hitta dem.

 

Personliga erbjudanden:

Det känns inte som att jag får boktips som passar mig?

Det fiffiga med att vara med i en bokklubb är att vi över tid lär känna varandra. Ju längre du är medlem i bokklubben, desto bättre rekommendationer kan vi ge dig baserat på vad du brukar köpa. Alla böcker passar inte alla! Därför försöker vi samtidigt ha ett så brett utbud som möjligt, med en hög kvalitet och böckerna är noga utvalda av våra erfarna redaktörer. Det gör att du också kan hitta de där överraskande guldkornen!

 

Tidningen:

Det vore intressant att läsa mer om författarna – reportage, intervjuer, porträtt etc.

Vad kul att ni tycker om att läsa mer om författarna och böckerna! Det är precis det vi vill ge er medlemmar i bokklubben – extramaterial i form av författarintervjuer, porträtt och ”bakom kulisserna”. Både i tidningen, på Instagram (@bonniersbokklubbar) och på vår hemsida kan ni ta del av massa inspirerande extramaterial. På vår hemsida kan ni t.ex. läsa massa spännande författarintervjuer! (https://www.bonniersbokklubb.se/aktuellt/forfattarintervjuer/) .

Varför har ni plast runt tidningen och ett löst kort? Det känns inte miljövänligt!

Det lösa kortet fyller faktiskt en viktig funktion – det är adressbärare av din tidning och möjliggör dessutom att vi kan ge riktad kommunikation och relevanta erbjudanden till dig som medlem. Plasten runt tidningen är miljöplast med Svanenmärkning, gjord av grön polyten. Basen utgörs alltså av en förnyelsebar råvara vilket gör den väldigt mycket mer miljövänlig än en traditionell plast som görs av olja eller gas.

Jag önskar att man kunde välja att få endast digital tidning – bättre för miljön o.s.v.

Självklart kan du välja att endast läsa tidningen digitalt om du hellre vill det. Samtliga nummer av tidningen finns här: https://www.bonniersbokklubb.se/aktuellt/bokspegeln1/. Vill du inte längre ha den tryckta tidningen kan du alltid kontakta vår kundservice (https://www.bonniersbokklubb.se/kundservice/kontakta-oss/) så hjälper de dig.

 

Fraktkostnad:

Varför har ni inte gratis frakt som en del andra nätbutiker?

Det finns egentligen ingen fri frakt, leveranskostnad finns alltid och fraktavgiften går inte till oss utan till distributören. Vi vill vara transparenta och visa vad böckerna kostar och vad det kostar att leverera dem. För enkelhetens skull är fraktpriset alltid detsamma, oavsett hur mycket du handlar.

 

Rabatter och erbjudanden:

Varför får inte vi trogna medlemmar lika bra erbjudanden som nya medlemmar?

Vi vill verkligen visa hur mycket vi uppskattar er trogna medlemmar! Från och med 1 januari 2021 lanserade vi vårt bonusprogram (https://www.bonniersbokklubb.se/mina-erbjudanden/bonusprogram/). Alla medlemmar får förmånliga erbjudanden på Hem & Presentprodukter, Lägsta prisgaranti på Månadens utvalda bok, Superpremier till extremt låga priser mm. Dessutom får våra mest trogna kunder en stående rabatt och VIP-pris på utvalda produkter. Våra medlemmar får helt enkelt mer!

Varför finns inte mina rabatter automatiskt inlagda på hemsidan?

Vi förstår verkligen att det blir smidigare om rabatterna finns inlagda på hemsidan! Vi arbetar på detta just nu och hoppas kunna lansera den funktionen under första halvåret 2021.

 

Betalningslösningar:

Varför kan man inte betala med Swish?

Vi har noterat att efterfrågan om att kunna betala med swish ökar. Det är något vi tittar på ifall vi i samarbete med vår betalpartner kan erbjuda det framöver.

 

Leverans:

Varför kan jag inte välja utlämningsställe och leveransalternativ?

Vår ambition är att leverera så många bokpaket som möjligt ända fram till dörren. I dagsläget har vi samarbete med Postnord och Citymail, så i de fall ditt paket aviseras hamnar det på något av deras utlämningsställen. Vi jobbar på ett kunna erbjuda ännu fler leveransalternativ framöver.

Topplistan