Så fungerar Bonniers Bokklubb

Här hittar du de vanligaste frågorna som ställts till Kundservice. Klicka på frågan för att läsa svaret. Om du inte hittar svaret på din fråga här, kontakta då vår kundservice så hjälper vi dig.

    1. Hur gör jag för att få månadens utvalda bok extra snabbt?

      Det enklaste sättet är att du beställer den på www.bonniersbokklubb.se. Logga in på hemsidan och klicka därefter på Mina erbjudanden och Månadens utvalda bok i toppmenyn. Klicka på Beställ nu och gå sedan till kassan för att slutföra ditt köp.

      Du kan även beställa via vår kundservice på kundservice@bonniersbokklubb.se eller på telefon 08-696 87 80. Kundservice har öppet mån-fre 08-18. Övrig tid kan du beställa via vår tjänst bok på telefon.

    2. Får jag månadens utvalda bok automatiskt om jag beställer en annan bok?

      Ja, om du inte vill ha månadens utvalda bok måste du avbeställa den. Det gör du enklast i varukorgen där du också kan se dina övriga beställningar.

    3. Hur ofta kommer medlemstidningen Bokspegeln ut?

      Tidningen Bokspegeln kommer ut 12 nr per år och är sprängfylld med nyheter och boktips!

    4. Hur gör jag för att avbeställa månadens utvalda bok?

      Logga in på bonniersbokklubb.se och klicka därefter på Mina erbjudanden och Månadens utvalda bok i toppmenyn. Klicka på Avbeställ. Om du angett din e-postadress får du en bekräftelse på din avbeställning.

      Vill du ångra din avbeställning gå tillbaka till sidan för Månadens utvalda bok och klicka på Ångra avbeställning.

    5. Kan jag ta ett uppehåll i mitt medlemskap?

      När du uppfyllt ditt åtagande kan du välja att ta ett uppehåll i ditt medlemskap på upp till 3 månader. Kontakta kundservice via e-post eller på telefon 08-696 87 80 så hjälper vi dig.

      Kundservice har öppet mån-fre 08-18.

    6. Hur gör jag för att gå ur klubben?

      Har du uppfyllt ditt åtagande kan du när som helst avsluta ditt medlemskap. Det gör du enklast genom att mejla oss på kundservice@bonniersbokklubb.se. Kundservice har öppet mån-fre 08-18.

    7. Vad innebär åtagande?

      När du blev medlem gjorde du ett åtagande om att köpa tre böcker (Gäller ej premieböcker och andra varor) under ditt första medlemsår. Under Mina sidor, Mina uppgifter kan du se ditt åtagande och status för ditt åtagande. Har du inte uppfyllt ditt åtagande i slutet av året skickar vi två påminnelser till dig tillsammans med din tidning. De böcker som ingick i ditt välkomstpaket räknas inte med i ditt åtagande.

      Behöver du hjälp så kontakta vår kundservice på kundservice@bonniersbokklubb.se eller på telefon 08-696 87 80. Kundservice har öppet mån-fre 08-18.

    8. Vad händer om jag inte uppfyller mitt åtagande?

      När du blir medlem i Bonniers Bokklubbar gör du i de flesta fall ett åtagande om att köpa ett visst antal böcker under ditt första medlemsår. Antal böcker du åtar dig att köpa framgår tydligt vid rekryteringstillfället. Annars under Mina sidor, Mina uppgifter kan du se ditt åtagande och status för ditt åtagande. Om du inte har köpt det antal böcker du åtagit dig när ditt första medlemsår är slut fakturerar vi dig en kompensationsavgift på 250kr. När den avgiften är betald betraktar vi ditt åtagande som uppfyllt. Skulle du mot förmodan vilja avsluta ditt medlemskap hos Bonniers Bokklubbar kan det först ske när ditt åtagande är uppfyllt.

       

    9. Hur ser jag om min bok är avbeställd?

      Har du redan avbeställt månadens utvalda bok syns detta på bokens produktsida samt i kassan på www.bonniersbokklubb.se