Lugn mage med grön mat : för dig med IBS


Inbunden

{{selectedProduct.StandardPrice}} kr  {{selectedProduct.Price}} kr
{{selectedProduct.Price}} kr 

Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}

({{selectedProduct.NumberOfVotes}})
Spara i önskelistan

Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}

({{selectedProduct.NumberOfVotes}})
Spara i önskelistan

För dig med IBS!

Har du orolig mage eller lider av IBS och vill äta vegetariskt? Då är det här boken för dig! Recepten är anpassade efter kostbehandlingen FODMAP, som är den mest effektiva metoden för att minska symtomen från magen. Genom att först ta bort de livsmedel som man vet ger symtom hos de flesta och därefter kontrollerat lägga tillbaka dem, får du svart på vitt vad det är som ställer till det i magen.

Dietisten Sofia Antonsson berättar om hur FODMAP fungerar och vad du ska tänka på för att må bättre. Målet med FODMAP är att efter 6–12 månader kunna identifiera 10–15 livsmedel som du vet att du mår bättre av att undvika.

I boken finns massor med härliga recept, alla är anpassade till FODMAP, de är utan lök, vitlök, vissa sädesslag och laktos. Är du vegan får du tips på vad du kan ersätta vissa ingredienser med. Gör dina egna supergoda Raw Bars och ät som mellanmål, till lunch en ljummen rotfruktssallad med chèvre och till middag ratatouille med vildris och stekt halloumi de oc

Läs mer

Produktinfo

För dig med IBS!

Har du orolig mage eller lider av IBS och vill äta vegetariskt? Då är det här boken för dig! Recepten är anpassade efter kostbehandlingen FODMAP, som är den mest effektiva metoden för att minska symtomen från magen. Genom att först ta bort de livsmedel som man vet ger symtom hos de flesta och därefter kontrollerat lägga tillbaka dem, får du svart på vitt vad det är som ställer till det i magen.

Dietisten Sofia Antonsson berättar om hur FODMAP fungerar och vad du ska tänka på för att må bättre. Målet med FODMAP är att efter 6–12 månader kunna identifiera 10–15 livsmedel som du vet att du mår bättre av att undvika.

I boken finns massor med härliga recept, alla är anpassade till FODMAP, de är utan lök, vitlök, vissa sädesslag och laktos. Är du vegan får du tips på vad du kan ersätta vissa ingredienser med. Gör dina egna supergoda Raw Bars och ät som mellanmål, till lunch en ljummen rotfruktssallad med chèvre och till middag ratatouille med vildris och stekt halloumi de oc

Läs mer

Produktinfo

Av samma författare

Magkänsla : handboken för dig med orolig mage och IBS

Sofia Antonsson,, 119 kr 119 kr

Just nu

Färskt vatten till blommorna

Valérie Perrin 259 kr 229 kr

Systrar oavsett

Eleonora von Essen 249 kr 219 kr

Den sista adventskalendern

Jenny Fagerlund 249 kr 219 kr

Det andra arvet

Malin Sanglert 219 kr 189 kr

Änglarummet

Ewa Klingberg 279 kr 249 kr

Slottet

Anna Breitholtz Monsén 249 kr 219 kr

En hamn i stormen

Birgitta Bergin 249 kr 219 kr

Allt jag finner i er ska jag finna i mig

Malin Ekman 239 kr 199 kr

Skriften i vattnet

John Ajvide Lindqvist 269 kr 239 kr

Flicka, 1983

Linn Ullmann 259 kr 229 kr

En enda önskan

Nicholas Sparks 229 kr 199 kr

Havets kyrkogård

Aslak Nore 269 kr 239 kr

Fyllda hjärtan och frusna tassar

Melissa Daley 279 kr 239 kr

Det tomma huset

Unni Lindell 259 kr 229 kr

Alltid i december

Emily Stone 229 kr 199 kr

Grannar i döden

Lucy Foley 239 kr 199 kr

Väninnornas jul

Lisa Kleypas 199 kr 169 kr

Röd drottning

Juan Gómez-Jurado 239 kr 199 kr

Tid för barmhärtighet

John Grisham 249 kr 179 kr

Kärlekens algoritm

Mons Kallentoft 249 kr 179 kr

Skuggläge

Kristina Ohlsson 249 kr 179 kr

Dödsbädden

Katarina Wennstam 249 kr 179 kr

Paket Ohlsson/Wennstam

498 kr 338 kr